Dia de l'Esport 2019

El pròxim 5 d'abril de 2019, i per quart any consecutiu, la Fundació Trinidad Alfonso, juntament amb la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i el Comitè Olímpic Espanyol, tornaran a celebrar el Dia de l'Esport.

La Universitat d'Alacant se sumarà a la celebració d'aquest dia amb la següent programació; sobretot coincidint amb la celebració del seu 40 aniversari:

• Taula redona relacionada amb l'esport adaptat i inclusiu i sobre el paper que exerceix l'esport en la nostra societat, presentada per persones de reconegut prestigi en aquestes matèries
  • Activitats d'esport adaptat i inclusiu, com bàsquet 3x3 en cadira de rodes i busseig adaptat
  • Exhibició de jugger (esport de lluita amb espases de goma)
  • Tornejos de bàsquet 3x3 i futbol 3x3
  • Tornejos de vòlei platja i tenis
  • Tornejos de teq-ball
  • Partides simultànies d'escacs
  • Campionat d'ergòmetre

Les activitats d'escacs, futbol 3x3, tenis i vòlei platja tenen com a objectiu la promoció i difusió, prèvia a l'organització dels Campionats d'Espanya Universitaris de 2019, d'aquestes modalitats esportives que la Universitat d'Alacant acull com seu organitzadora.

En totes aquestes activitats podran participar els membres de la comunitat universitària UA (alumnat, professorat, personal d'administració...) i associacions de persones amb discapacitat d'Alacant.

09:15 hores. Presentació i obertura de l'esdeveniment

A càrrec d'autoritats

Lloc: sala d'arts marcials

09:30 hores. Xarrada, conferència i taula redona sobre l'esport adaptat i inclusiu

Ponent: Jorge Peleteiro Rubio, Seleccionador Nacional de l'equip de futbol paralímpic, exjugador de la Selecció Nacional de futbol paralímpic i responsable nacional de futbol.

Lloc: sala d'arts marcials

10:00 a 14:00 hores. Tornejos

• Bàsquet 3x3
  • Bàsquet 3x3 en cadira de rodes